Naast dat het natuurlijk een groot land is, met bijna vijf keer zoveel inwoners als Nederland, zijn er genoeg redenen om de stap naar Duitsland te zetten. Wil je groeien met je webshop? Maar heb je net als velen het idee dat de Nederlandse markt vrij verzadigd is? Hier zijn enkele redenen waarom Duitsland de plek is waar je moet zijn.
Voordelen van Duitsland voor e-commerce
1. Bewezen goede markt
In Nederland zijn er al meer dan 84.000 webshops. Veel van die webshops zijn, na Nederland, ook in Duitsland gaan verkopen. Doordat wij als online marketingpartner al veel bedrijven hebben geholpen deze stap te maken, zijn we goed op de hoogte van de benodigde ingrediënten voor succes.
2. Duitsers houden van online shoppen
De Duitse consument houdt van online shoppen. Net als in Nederland shopt 84% van de consumenten in Duitsland graag online. Daar spelen Nederlandse e-commerce bedrijven graag op in. Zo zijn enkel de Nederlandse e-commerce bedrijven met een webshop in Duitsland al goed voor een omzet van wel €30,9 miljard! Wil jij weten hoe je de Duitse markt verovert met je webshop? Neem dan contact op voor advies.
3. Duitse klanten zijn loyaal
Over het algemeen zijn Duitse consumenten loyaler dan Nederlandse en hebben ze vaak een hogere gemiddelde bestelwaarde. Zorg dus dat ze je weten te vinden en vertrouwen. Hoe je dat doet, lees je in ons e-book ‘In 9 stappen naar Duitsland’.
4. Sterke economie en koopkracht
Duitsland heeft een van de sterkste economieën in Europa en staat bekend om zijn hoge koopkracht. De Duitse consumenten hebben over het algemeen meer te besteden, wat resulteert in een grotere bereidheid om te investeren in kwaliteitsproducten en een breed scala aan productcategorieën. Dit biedt een uitstekende kans voor Nederlandse webshops om hun producten en merken aan te bieden aan een welvarend publiek.
5. Gunstige geografische ligging
Nederland heeft het voordeel dat het geografisch gunstig gelegen is ten opzichte van Duitsland. De nabijheid en goede transportverbindingen maken het gemakkelijk om producten snel en efficiënt naar Duitse klanten te verzenden. Korte levertijden en betrouwbare logistiek spelen een cruciale rol in de tevredenheid van klanten en kunnen een competitief voordeel bieden ten opzichte van internationale concurrenten.
- Je kunt je pakketten laten leveren via DHL met de Deutsche Post.
- Je kunt ook gaan voor een e-fulfilment bedrijf dat ervoor zorgt dat je pakketten op tijd op de juiste plaats terecht komen.
De Duitse markt biedt aantrekkelijke voordelen en kansen voor Nederlandse webshops die willen groeien. Met een grote en groeiende markt, een voorliefde voor online winkelen, loyale klanten en een sterke economie, biedt Duitsland een vruchtbare omgeving voor uitbreiding. Bovendien profiteren Nederlandse webshops van de gunstige geografische ligging en goede transportverbindingen met Duitsland. Door deze voordelen te benutten, kun je je succes vergroten en deel uitmaken van het florerende e-commerce landschap in Duitsland. Neem contact op voor advies en ontdek hoe je jouw webshop kunt laten groeien in deze bloeiende markt.
Suzan helpt je de juiste strategie te bepalen voor verschillende kanalen. Bel haar met al je vragen!